Vaspitljivost ukusa je naučno dokazana pojava.
Ovo govorim kao psiholog.
Preporuke:
0
0
2
nedelja, 21 novembar 2010 22:07
Vlada
Odličan, rasvetljujući tekst g. Anđelkovića. A tema je fantastično važna, zapravo suštinska za razumevanje sveta u kojem živimo. Nisam ranije čuo za autora, ali ovde na nspm se izgleda neprestano javljaju novi, pametni mladi ljudi... Možda ipak ima nade.
Preporuke:
0
0
3
ponedeljak, 22 novembar 2010 01:32
Saša
Dobar i aktuelan tekst. Mediji su zaista danas moćniji od topova. To mi osećamo tokom 20 godina. Moramo se zaista posvetiti analizama medija, jer je činjenica da su u Srbiji oni većinom antisrpski.
Preporuke:
0
0
4
ponedeljak, 22 novembar 2010 01:43
Odbrana i poslednji dani
Ne može se reći da ne postoji interakcija.Pripadnici srednje klase, malograđani, vole da čitaju tračeve i morbidne priče dok sede na šolji.Posle nedeljnog ručka dobro dođe malo strave i užasa. Sutradan će da odu na posao i trubiće o tome kako su zapostavljeni i nepriznati u društvu.Kako su na prvim stranama pevači i glumci, a doktora i pravnika ili nema ili su na devetoj strani, deveta rupa na svirali.Prilično su nemilosrdni.Jer pojava doktora asocira na bolest, a pojava pravnika na krivicu i kaznu. Narod je ionako isprepadan samo mu još fale i oni na prvoj strani. Bolestan i u problemu narod odvaja od usta, dolazi kod istih i korumpira ih da bi se spasao od smrti ili izbegao kažnjavanje. I tako sve u krug. Sa političarima na kvadrat.
Preporuke:
0
0
5
ponedeljak, 22 novembar 2010 09:51
Angel
Čovek je biće koje je ljubopitljivo, radoznalo. Savremeni svet a neročito mediji bezobzirno iskorištavaju tu prirodnu sklonost čoveka skretanjem njegove pažnje na krajnje prizemne, za našu sudbinu i dobrobit potpuno nesuštastvene sadržaje.
To je jedno prškanje po smetlištima ljudske svesti.
Preporuke:
0
0
6
ponedeljak, 22 novembar 2010 10:31
Ambrozije Korodovski
Vredan članak. I dobro, šta ćemo mi sad s tim dilerom? "Država" ne preduzima ništa jer ubire kajmak od onoga što diler prodaje.
Preporuke:
0
0
7
ponedeljak, 22 novembar 2010 11:17
Starac Fočo
Potpisujem se ispod Vladimirovog komentara.
Preporuke:
0
0
8
ponedeljak, 22 novembar 2010 13:20
Vukadin
Tekst je odlična dijagnoza medija.
Preporuke:
0
0
9
ponedeljak, 22 novembar 2010 13:21
Šarlo Akrobata
Ne bih se ni ja složio sa ovim da to narod hoće. Hoće narod i mesa, ali ga nema.
Preporuke:
0
0
10
ponedeljak, 22 novembar 2010 13:32
thinking maize@ autoru
Pa, poštovani g-dine, izgleda sem NSPM-a NEĆETE se probiti u JAVNOST (da ne kažem NAROD), zbog tih ISTIH MEDIJA! Ako meni ne verujete, setite se slučaja Orsona Velsa, NAJTALENTOVANIJEG UMETNIKA Amerike, te zemlje, koja je i IZMISLILA medije, OVAKVE KAKVI JESU! Elem, da li je Orson Vels IKADA DOŠAO U SITUACIJU DA SNIMI FILM, kao što je "Građanin Kejn"? NIKAD i još JEDNOM NIKAD! Rasipao je SVE SVOJE TALENTE kao glumac, pa iako je bio SJAJAN (vidi: "Treći čovek"), spuštao se i do toga da glumi četničkog vojvodu (vidi: "Neretva")! (Pa i to je URADIO KAKO TREBA!) I na KRAJU ŽIVOTA MU DAJU "počasnog" "Oskara" kao utehu! Bili su mudriji od Francuske Akademije, koja NIKAD NIJE PRIMILA MOLIJERA, ali mu postavili statuu!
Preporuke:
0
0
11
ponedeljak, 22 novembar 2010 15:02
Tatijana
"Diler" radi za državu, ali onu briselsku. Ostaci ostataka službenika naše države su u službi te države.
Inače, da budem iskrena, upravo sam bila isprovocirana vokacijom PETOG ELEMENTA da se upustim u komentarisanje. Dakle, sada je evo, više nego jasno da je sve to o čemu autor teksta piše samo jedan deo opšteg rata koji se protiv nas vodi a to je onaj psihološki deo. Prvo su, koristeći onu čuvenu rečenicu iz novog sistema vrednosti da je ustvari izdajnik najveći patriota, ubedili ljude da ne treba da se brane i od buntovnika stvorili slušaoce, a sada se trude da te slušaoce i gledaoce, što je veći užas, onako dokusure dodatno im čačkajući po mozgu stvarajući od njih devijantne ličnosti. Današnji konzument TV-a je sveden na ulogu dresiranog majmuna, a to ipak ne znači da na njega preko tog istog TV-a ne može lako da utiče i neko drugi i to sa potpuno drukčijim namerama. Pa, eto, oružje u ruke i udri!
Preporuke:
0
0
12
ponedeljak, 22 novembar 2010 16:16
paula iz emigracije
Iako mi je ime autora nepoznato, naslucujem da cemo imati prilike u buducnosti da citamo vise njegovih komentara. Predpostavljam da se radi o mladjoj osobi, sto uliva nadu da nam mladi u Srbiji nisu u potpunosti izgubljeni u beznadju, a buduci da sam i sama iz te mladje generacije (zivim u inostranstvu), da mislim isto sto i autor, ali nemam tu energiju da progovorim o tim pojavama, raduje me sto se na ovom sajtu nalaze podsticajni tekstovi, napisani od strane umnih ljudi, koje rado citam.
Preporuke:
0
0
13
ponedeljak, 22 novembar 2010 16:21
Miloš
Bravo majstore! Pravo si gađao u metu. Samo napred!
Preporuke:
0
0
14
utorak, 23 novembar 2010 19:40
Srđan
Što reče Rambo Amadeus "Razbuktavanje najnižih strasti kod homosapiensa je TURBO FOLK"
Preporuke:
0
0
15
sreda, 24 novembar 2010 16:36
Vladimir
Savršeno!
Preporuke:
0
0
16
nedelja, 28 novembar 2010 05:22
Simeun Mena
Konstatacije iznete u tekstu, nazalost, uveliko stoje.
Ali problem ostaje. I na strani medija i na strani publike.
Na strani publike: cinjenica je da su ljudi (ili veliki broj ljudi) skloni senzaciji.
Na strani medija: mediji su podvrgnuti zakonima trzista. Time sto postoje ozbiljni mediji koji ne podlezu izazovu senzacionalizma ne znaci da je problem resen - uvek ostaje prostor za one koji su spremni da izadju u susret covekovoj potrebi za jeftinom senzacijom u zelji za lakim profitom.
Ostaju dve stvari: da se apeluje na svest novinara (Kodeks casti) ili da se kontrolisu mediji i njihova uredjivacka politika (u najsirem smislu reci) - cime se postavlja problem Instance i domena njenog delovanja.
Pozivanje na vaspitanje, odgoj, kritiku ukusa ima svoje limite u modernom masovnom drustvu.
U modernim zapadnim drustvima (koja ovde sluze kao orijentir) problem se (ne) resava: segmentacijom trzista koja uveliko zavisi od stepena obrazovanja i pozicije u drustvenoj raspodeli moci. Ova segmentacija trzista se zasniva se sve vise, nestankom prave (klasne) politike samoosvescenih interesa, na nacelu komplementarnosti elita i masa. (Izmedju ostalog i to je jedan (ali ne i jedini) od razloga moci senzacionalistickog novinarstva koje produkuje izokrenutu, pervetiranu i drustveno patologizovnu, kako autor kaze, sliku sveta).
I na Zapadu, kao i kod nas, u glavnim informativnim emisijama javnog servisa udarne vesti ce biti one vesti koje su od opsteg interesa i znacaja, medjutim na komercijalnim medijima koje preti otprilike prati 90% populacije udarne vesti su one koje u sebi nose visok stepen senzacionalizma i sokantnosti (tako npr. prvo dolaze vesti o slucaju silovanja, drogiranja, razvoda poznate licnosti.. a tek potom dolaze vesti od zajednickog interesa).
E sada sta uraditi (i kako): promeniti narod, medije ili sistem ...
Vaspitljivost ukusa je naučno dokazana pojava.
Ovo govorim kao psiholog.
To je jedno prškanje po smetlištima ljudske svesti.
Inače, da budem iskrena, upravo sam bila isprovocirana vokacijom PETOG ELEMENTA da se upustim u komentarisanje. Dakle, sada je evo, više nego jasno da je sve to o čemu autor teksta piše samo jedan deo opšteg rata koji se protiv nas vodi a to je onaj psihološki deo. Prvo su, koristeći onu čuvenu rečenicu iz novog sistema vrednosti da je ustvari izdajnik najveći patriota, ubedili ljude da ne treba da se brane i od buntovnika stvorili slušaoce, a sada se trude da te slušaoce i gledaoce, što je veći užas, onako dokusure dodatno im čačkajući po mozgu stvarajući od njih devijantne ličnosti. Današnji konzument TV-a je sveden na ulogu dresiranog majmuna, a to ipak ne znači da na njega preko tog istog TV-a ne može lako da utiče i neko drugi i to sa potpuno drukčijim namerama. Pa, eto, oružje u ruke i udri!
Ali problem ostaje. I na strani medija i na strani publike.
Na strani publike: cinjenica je da su ljudi (ili veliki broj ljudi) skloni senzaciji.
Na strani medija: mediji su podvrgnuti zakonima trzista. Time sto postoje ozbiljni mediji koji ne podlezu izazovu senzacionalizma ne znaci da je problem resen - uvek ostaje prostor za one koji su spremni da izadju u susret covekovoj potrebi za jeftinom senzacijom u zelji za lakim profitom.
Ostaju dve stvari: da se apeluje na svest novinara (Kodeks casti) ili da se kontrolisu mediji i njihova uredjivacka politika (u najsirem smislu reci) - cime se postavlja problem Instance i domena njenog delovanja.
Pozivanje na vaspitanje, odgoj, kritiku ukusa ima svoje limite u modernom masovnom drustvu.
U modernim zapadnim drustvima (koja ovde sluze kao orijentir) problem se (ne) resava: segmentacijom trzista koja uveliko zavisi od stepena obrazovanja i pozicije u drustvenoj raspodeli moci. Ova segmentacija trzista se zasniva se sve vise, nestankom prave (klasne) politike samoosvescenih interesa, na nacelu komplementarnosti elita i masa. (Izmedju ostalog i to je jedan (ali ne i jedini) od razloga moci senzacionalistickog novinarstva koje produkuje izokrenutu, pervetiranu i drustveno patologizovnu, kako autor kaze, sliku sveta).
I na Zapadu, kao i kod nas, u glavnim informativnim emisijama javnog servisa udarne vesti ce biti one vesti koje su od opsteg interesa i znacaja, medjutim na komercijalnim medijima koje preti otprilike prati 90% populacije udarne vesti su one koje u sebi nose visok stepen senzacionalizma i sokantnosti (tako npr. prvo dolaze vesti o slucaju silovanja, drogiranja, razvoda poznate licnosti.. a tek potom dolaze vesti od zajednickog interesa).
E sada sta uraditi (i kako): promeniti narod, medije ili sistem ...